Tuju tulosparannus suostuttelumuotoilulla

95% ihmisen käyttäytymisestä on tiedostamatonta. Silti terveyskäyttäytymisen muutokseen pyritään vaikuttamaan faktoilla ja vetoamalla ihmisen järkeilevään, tiedostavaan osaan.

 

Miten sinä sitoutat asiakkaasi? 

 

Suostuttelumuotoilu, eli Behavior Design, on käyttäytymistieteelliseen tutkimustietoon perustuva suunnittelutyökalu, jonka avulla tuo 95% aktivoidaan käyttöön. Tuloksena sitoutuneemmat asiakkaat ja muhkeampi liiketoiminta.

 

Suostuttelumuotoilun vaikutukseen luottavat myös Nike, Unicef, Stanford Medicine ja NBC News. 

Suostuttelumuotoilu vastaa bisnestavoitteisiin

Tarvitset enemmän aktiivisia käyttäjiä, paremman konversion, kovempaa tulosta – ja mieluiten kaikkia näitä.

 

Kun tuotteesi toimii samalla logiikalla kuin ihminenkin todellisuudessa toimii (se 95%!), saavutat myös haluamasi tulokset.

 

Tee kerralla oikein, vähemmällä työllä ja pienemmillä kustannuksilla. Tuotekehitys ketteröityy entisestään, kun pääset heti kiinni oikeisiin asioihin.

 

Suostuttelumuotoilu perustuu tieteeseen, ei arvailuun.  Sen pohjana on Stanfordin yliopiston professori BJ Foggin tutkimustyö, jossa psykologinen tutkimustieto ihmisen käyttäytymisestä yhdistyy parhaisiin muotoilun työkaluihin.

Kun käyttäjien toiminta ymmärretään oikein ja suunnitellaan palvelu sen mukaisesti, on tuloksena toimivampi roadmap, sitoutuneemmat asiakkaat ja paremmat tulokset niin omahoidossa kuin liiketoiminnassakin. Jos tämä ei olisi tiedettä, tämä olisi taikuutta.

kun uniapnean omahoitovälineisiin lisättiin suostuttelumuotoilun periaattein suunniteltu mobiiliapplikaatio. ResMed on yli 4000 työntekijän yritys, jonka kroonisten sairauksien hoitomuotoja käyttävät miljoonat ihmiset ympäri maailmaa. 

kun pilvipalveluna tarjottaviin terveydenhuollon tietojärjestelmiin tehtiin täydellinen uudelleensuunnittelu suostuttelumuotoilun keinoin. Amerikkalainen kasvuyhtiö Acupera on onnistunut vähentämään ensiapukäyntejä ja diabeteksen hoidon kokonaiskustannuksia.  

Hammaslääkäreiden CRM-ohjelmisto lähes kolminkertaisti asiakkaiden uusintakäynnit otettuaan kehitykseen mukaan suostuttelumuotoilun. Sesame on yksi USA:n nopeimmin kasvavista teknologiayrityksistä. 

Upeita tuloksia terveyden ja teknologian alalla

ResMed: +37% hoitomyöntyvyys

Acupera: 100% voitto tarjouskilpailuissa 

Sesame: 3x uusintakäynnit

Tarvitset suostuttelumuotoilua jos: 

Teet tuotekehitystä

Tiedän kuinka haastavaa on arvata oikein. Suostuttelumuotoilun avulla tiedät mitä muuttaa ja miten. Älä heitä rahaa ja aikaa hukkaan.

Luot uutta tuotetta tai palvelua

Vastaako tuote käyttäjien tarpeisiin? Suostuttelumuotoilu varmistaa, että tuotettasi ei vain ladata, vaan sitä myös käytetään.

Kehität liiketoimintaa

Tarvitset parempia tuloksia, nopeasti. Haluat ne myös kestävästi. Suostuttelumuotoilulla löydät toimivat keinot asiakkaiden sitouttamiseen.

Suostuttelumuotoilu käytännössä

Laadimme palvelustasi analyysin, joka havainnollistaa eron nykytilanteen ja toimivan ratkaisun välillä. Analyysi näyttää, mitkä perusasiat ovat tärkeimpiä, jotta tavoiteltu toiminta tapahtuu. Unohda arvailu, vakuuttavan kuuloiset ominaisuudet ja keskity siihen mikä toimii

 

Yhdistämme suostuttelumuotoiluun käyttäjätutkimuksen emmekä vain kuuntele mitä ihmiset sanovat, vaan seuraamme mitä he tekevät, jotta pääsemme käsiksi oikeaan informaatioon käyttäytymisestä. 

Edelläkävijöiden tiede vihdoin Suomessa!

Suostuttelumuotoilun pioneeri Riitta

Riitan ymmärrys elämäntapojen muuttamisesta ja omahoidon tärkeydestä kroonisissa sairauksissa syventyi suomalaisessa terveysteknologia-startupissa. 

Itsestä ja omasta terveydestä huolehtiminen voi olla helppoa ja nautittavaa, kun sitä tukemaan suunnitellaan oikeanlaiset palvelut.

 

Sitä työtä haluan olla mukana tekemässä. Haluan muuttaa tavan, jolla ihmiset pitävät itsestään huolta. Ota rohkeasti yhteyttä!

"

Sovi ilmainen tapaaminen, jossa saat 3 käytännöllistä kehitysehdotusta palvelullesi. 

Toimi heti, vuoden 2016 paikkoja jäljellä enää muutama!

Aloita asiakkaiden sitouttaminen nyt!

Soita tai meilaa!

040 7675678​ / Riitta

riitta@frankly.fi

Tai lähteä lomake, ja otamme yhteyttä sinuun!

Aavan tarpeisiin laadittiin tuotekehityksen työkalupakki, jonka avulla he voivat säästää rahaa, selkeyttää sisäisiä kehitysprosesseja ja jalostaa ideoista helposti ostettavia tuotteita. 

Riitan kanssa työskentely on sujuvaa. Suosittelen!

Minna Hoffström, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Lääkärikeskus Aava

"

Suostuttelumuotoilu perustuu Stanfordin yliopiston professori BJ Foggin tutkimukseen. Riitta on ensimmäinen BJ:n koulutuksen käynyt suomalainen ja käyttänyt suostuttelumuotoilua Suomessa esimerkiksi Lääkärikeskus Aavan kanssa.

© Riitta Mettomäki / Frankly. Y: 2029976-7